top of page

איך לתלות תמונות בצורה נכונה ?

מישהי שקנתה אצלי תמונה שלחה לי צלום איך נראית התמונה אצלה על הקיר,

וזה לא היה נראה טוב כמו שזה יכול להראות. כמו לכל דבר, גם בתליית תמונות יש נכון ולא נכון. תמונה יכולה להאיר את הבית ולשנות את האוירה והאנרגיה בחלל בו אתם שוהים רוב חייכם.

בכלל, עכשיו לקראת החגים כדאי לחדש ולרענן את הבית עם תמונות חדשות אפשר גם לשלוח תמונה במתנה ישירות לביתו של מי שאתם חפצים ביקרו, או כרטיס מתנה שמאפשר לו לבחור בעצמו את התמונה שהוא אוהב מתוך האתר שלי .www.oritmartin.com


טוב, אז מה הטיפים האופטימלים לתליית תמונות בבית ?

תמונה צריכה מרחב כדי להיראות במיטבה. הקיר הריק סביב התמונה מאפשר לה להיראות נינוחה על הקיר ולא "חנוקה" ומאולצת. הניחו לצורת הקיר לכוון אתכם בנוגע לאופיה ולמיקומה של התמונה. ישנם קירות שיראו טוב יותר עם תמונה אורכית, ולאחרים תתאים דווקא תמונה רוחבית. כשם שלא מרכזים את רהיטי החדר בפינה אחת, אלא מפזרים אותם בחדר כולו במטרה ליצור איזון ותחושת זרימה, כך יש להתייחס גם לתמונות ולפזר אותן באופן הגיוני ומאוזן על פני הקירות השונים בחדר. כדי שתמונה תיראה במיטבה, רצוי שלא תהיה מוסתרת על ידי עציץ גדול או חלון שנפתח. אם לרענון מערך התמונות הביתי מתלווים שינויים נוספים, כמו החלפת ריהוט או שינוי במיקומם של הפריטים השונים בהם מרוהט החדר – יש להמתין עם תליית התמונות עד שתחליטו בנוגע למקומם החדש של הרהיטים והחפצים השונים. איך תולים תמונה בצורה נכונה ?

תלייה נכונה היא זו, שבה מרכז התמונה נמצא בגובה העיניים או קצת למטה מזה. תמונות התלויות גבוה מדי מנותקות מהחדר ויוצרות תחושה לא נעימה של אי שקט. אם ברצונכם לתלות שתי תמונות זו לצד זו השתמשו, בבקשה, בסרגל. מדדו את המרחק שבין תמונה אחת לרצפה ולאחר מכן חיזרו על המדידה ותקעו את המסמר בגובה המתאים. תקיעת המסמר בגובה המתאים על פי העין ראויה בהחלט לתואר "דרך קצרה שהיא ארוכה". כאשר תולים כמה תמונות בגדלים שונים על קיר אחד, יש להחליט על קו מיישר ביניהן: יש מי שאוהב יישור לפי הקו העליון של התמונות ויש המעדיפים יישור לפי הקו התחתון. ניתן ליישר את התמונות גם על פי מרכזן, בפרט כאשר גודלן של התמונות שונה מאוד. תמונות קטנות אפשר לתלות האחת מעל השנייה, כאשר הרווח ביניהן הוא בגובה העין. כאשר בוחרים לקבץ כמה תמונות ביחד, יש לקחת בחשבון שהעין שלנו נוטה לחבר תמונות התלויות יחד בצפיפות ולראותן כגוש אחד. תכונה זו שלנו מאחדת תמונות בעלות אופי דומה, אבל במידה ובתוך הקבוצה ישנה תמונה חריגה באופייה ובצבעוניותה היא זו שתבלוט לעין, ויתר התמונות יאבדו מכוחן ומנוכחותן. תמונות קטנות כדאי לתלות בקבוצות, כך, אומנם, מאבדת כל תמונה מקצת מיחודה אבל התמונה הכללית המתקבלת – נאה לעין. תמונות גדולות ומכובדות, לעומת זאת, כדאי לתלות בבדידות מזהרת על קיר ריק מתמונות נוספות, בדרך זו ינתן מלא הכבוד לתמונה ולתוכנה. תמונות צרות וארוכות מומלץ לתלות בסמוך לקו אנכי אחר כמו דלת, עמוד או קיר צר. על המושג 'פספרטו' שמעתם פעם? זה לא עוד סוג של קפה, אלא למסגרת נייר לבנה שמקיפה את התמונה. המסגרת הזו נותנת לתמונה ולעין מרחב נשימה ומגדילה את ההנאה הויזואלית מן התמונה, ההנאה הזו אינה חייבת להיות מנת חלקם של מזמיני המסגרות היקרות בלבד, רוב המסגרות המוכנות מכילות נייר לבן פשוט החתוך בצורה המתאימה. אפשר להזמין מהתמונות שלי הדפסי נייר בגודל 30/40 ולמסגר אותן בתוך מסגרות סטנדרטיות שקונים בחנויות צלום. תראו כמה זה יפה בצלום לדוגמא שיש כאן

תמונות יקרות או אהובות במיוחד לא כדאי לתלות מעל מקור חום, כמו מזגן או אח, ועל קיר שיש עליו קרינה ישירה של שמש, שכן אלה עלולים במשך הזמן לגרום נזק לתמונות. תמונות קטנות וקלות במיוחד אפשר לתלות על מסמרים ומתלים לתמונות, שניתן להשיג בחנויות לחומרי בניין. תמונות כבדות וגדולות יש לתלות בעזרת ברגים ולא בעזרת מסמרים. לקביעת תמונה על קירות גבס מומלץ להשתמש בדיבל מיוחד שנפתח בתוך הקיר. לדיבל זה הכניסו וו תלייה או בורג רגיל ועליו תלו את התמונה. תמונות על נייר עדיף לתלות על קירות פנימיים, שחשופים פחות ללחות. כדי שהנייר לא יקבל גלים. פתרון אחר הוא לקבוע בגב התמונה פקקי שעם אשר ירחיקו את המסגרת מן הקיר, יאפשרו זרימת אוויר מאחורי התמונה ויסייעו גם במניעת היווצרות עובש על התמונה עצמה. אם רוצים להחליף לעיתים קרובות את התמונות שעל הקיר ניתן להצמיד לקיר פס וילון במקום החיבור שבין הקיר לתקרה, ולהשחיל לתוכו ווים מתאימים שעליהם ייתלו התמונות

איך מסמנים על הקיר את מיקום התמונה? כדי לסמן את המקום בו יתקע המסמר - מבלי להותיר אחרינו סימנים, ניתן להטביע על הקיר טביעת אצבע נקיה ולחה, הטביעה תעלם עם התייבשותה, וכך בינתיים נוכל להספיק לתלות את התמונה.

לתלית תמונות קטנות ותמונות גדולות הממוסגרות במסגרת קלה, מבלי לחורר פעמים רבות את הקיר, אפשר לנעוץ מסמר אחד ואליו לקשור בעזרת חוט ניילון שקוף או לבן שורה שלמה של תמונות.

חורים מיותרים בקיר, אם נוצרו כאלה, אפשר לסתום באמצעות – משחת שיניים לבנה.

האם יש תמונות שמתאימות יותר כתמונות לבית או תמונות למשרד או תמונות לקליניקה ? האם צריך להתאים במיוחד תמונות לפינת אוכל או לחדר שינה ?



הכלל אומר שתמונות צריך לבחור לפי הלב. אם אתם יושבים בחלל כלשהו במשך שעות אתם צריכים שהתמונה תמצא חן בעיניכם, תגרום לכם שמחה או השראה ותשרה עליכם אוירה רגועה ונעימה,

לא משנה אם זה בית, סלון, קליניקה או משרד - התמונה תאיר את החלל ותיצור אוירה משמחת אם אתם מתחברים אליה ואוהבים אותה. לכן, בבחירת תמונה לכו לפי הלב….

הטיפ החשוב הוא, שלפני שאתם מזמינים אצלי תמונה אני יכולה לעשות לכם הדמיה עם תמונה שאהבתם על צלום של הקיר בביתכם וכך יהיה קל יותר לראות איזו תמונה מתאימה לכם. שלחו לי צלום לווצאפ -058-7676321 עם שם של תמונה שבחרתם מהאתר שלי -www.oritmartin.com ותקבלו הדמיה בחינם.

58 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page